Hoe kan zoekmachine optimalisatie ingezet worden?

Tegenwoordig kiezen steeds meer ondernemers ervoor om een webshop te beginnen. Een webshop biedt de mogelijkheid om voor een grote doelgroep producten aan te bieden. Een webshop starten is één ding maar vaak vergeten de ondernemers dat het onderhouden en promoten ervan veel tijd in beslag neemt. Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat een nieuwe webshop snel gevonden wordt door potentiële klanten. Daarvoor is een goede marketingstrategie nodig. Een onderdeel van deze marketingstrategie is zoekmachine optimalisatie. In dit artikel beschrijven we hoe SEO ingezet kan worden.

Zichtbaarheid vergroten

Het doel van zoekmachine optimalisatie is om de zichtbaarheid van de website in de zoekresultaten te verhogen. Dit kan gedaan worden door elke pijler binnen SEO te optimaliseren. De drie pijlers bestaan uit content, techniek en linkbuilding. Bij SEO kan je nooit precies zeggen wat het oplevert dit komt omdat Google niet vrijgeeft waar zij op letten bij het keuren van websites en waarom ze website A op positie 1 weergeven en website B op 20. Toch kan je door bepaalde technieken uit te voeren een verschil merken. Wat deze technieken zijn kan je lezen op kikicode.nl. We geven alvast een tip mee en dat is het schrijven van informatieve content waar zoekwoorden in verwerkt worden. Door te onderzoeken welke zoekwoorden dit zijn en ze op de website te verwerken, is de kans een stuk groter dat jouw website naar boven komt wanneer een klant op dit woord zoekt. 

 

Organisch verkeer stimuleren

Wanneer je webshop een redelijk goede positie in de zoekresultaten inneemt (positie 1 t/m 10) dan is het tijd om het organische verkeer te stimuleren. In de online marketingwereld wordt vaak gezegd dat positie 1 t/m 3 het meeste verkeer opleveren. Dat is vaak ook zo maar het kan ook voorkomen dat positie 3 meer verkeer trekt dan 1. Dan is het goed om te onderzoeken wat die website beter doet dan positie 1. Houdt dus altijd de concurrenten in de gaten en pas jouw website erop aan. Dit is ook een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Het draait er namelijk om, om constant je website of dat nou de content, techniek of de awareness is te verbeteren. En dat doe je door middel van zoekmachine optimalisatie.